آشنایی با مراحل تولید چرم و کاربرد فناوری نانو در صنعت تولید چرم (1)
 

آشنایی با مراحل تولید چرم و کاربرد فناوری نانو در صنعت تولید چرم

 

 

 

دباغی پوست خام جانوران به ‌خصوص پوست گاو در صنعت تولید چرم منجر به تولید محصولی می شود که چرم نام دارد. 

فرایند دباغی، پوست های فسادپذیر را به ماده ای طبیعی پایدار، دایمی و انعطاف ‌پذیر برای کاربردهای مختلفی تبدیل می ‌کند. چرم در تلفیق شدن با چوب، پایه فناوری باستانیان را تشکیل می کرد. 

 

پیکی، گروه پیکی، شرکت داده پردازان گنجینه اول پیکی

 

 


مواد خامی که در صنعت تولید چرم  از آن ها استفاده می کنند، محصولات فرعی صنعت گوشت می باشند؛ در صورتی که گوشت دارای ارزش بیشتری از پوست می باشد. در صورتی که مواد خامی که در صنعت خز مورد استفاده قرار می گیرند، دارای ارزش بیشتری از گوشت می باشند و به همین دلیل گوشت به عنوان یک محصول جانبی تلقی می گردد.

 

گیلان، توریست، گیلان توریست، گیلان گردی

 

 

 

 

 

تاکسیدرمی نمودن حیوانات، این امکان را به انسان می دهد که از پوست آن ها استفاده نماید. حتی مهم ‌تر از پوست ‌حیوانات، سر و قسمتی از پشت آن ها می باشد. از پوست‌ های خام حیوانات برای ساختن چسب و ژلاتین نیز استفاده می کنند.

 

کیف، کفش، کیف و کفش فروشی گیلان، کیف و کفش فروشی های لاهیجان

 


پوست از نظر شیمیایی پلیمری می باشد از اسیدهای آمینه که در اصطلاح آن ها را پروتئین می ‌نامند. اسیدهای آمینه از روش پیوندهای پپتیدی به آسانی می ‌توانند تحت تأثیر میکرو ارگانیسم و عوامل بیرونی دیگر قرار بگیرند. در این حالت زنجیر پروتئین پاره شده و پوست، کیفیت طبیعی خود را از دست خواهد داد. با این حال برای جلوگیری از هجوم و نفوذ میکرو ارگانیسم ها و عامل های مؤثر بیرونی در پوست می بایست تغییراتی بر روی آن به وجود آورد.

 

 

نقشه، نقشه گیلان، نقشه راهنما مشاغل پیکی، نقه راهنما مشاغل گیلان

 


این تغییرات که دارای محدود شدن جذب آب، جلوگیری از تورم، باز و حل شدن و مقاومت در مقابل مواد شیمیایی می باشد، نباید ماهیت اصلی پوست را عوض کرد و در عین حال آن را به یک فرآورده پردازش گردید و ارزشمند تبدیل می کند.
مجموعه این عملیات در صنعت تولید چرم را دباغی پوست می نامند. چرم ‌سازی یا دباغی فرآیند آماده‌ سازی و پرداخت پوست حیوانات برای تبدیل آن به چرم می باشد.

 

پیکی، تبلیغات مشاغل پیکی، بانک مشاغل پیکی، تبلیغات مشاغل گیلان

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چرم
چرم و چرم سازی
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان چرم و آدرس peykichap.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: